Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna www.wiarabiblijna.fora.pl
FORUM BIBLIJNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Boskość Jezusa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 35, 36, 37  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Jehoszua
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ambasador
Stały bywalec



Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:29, 12 Sie 2014    Temat postu:

Pytajnik napisał:
Jezus jest od 2 tysięcy lat w niebie, przypuszczam że tam nic nie je, nie śpi, nie załatwia potrzeb fizjologicznych, więc nie jest już w 100% człowiekiem. Na ziemi być może był w 100% ale chyba ani ciało ani krew nie mogą odziedziczyć Królestwa Niebieskiego Smile

"Zapewniam was, bracia, że ciało i krew nie mogą posiąść królestwa Bożego, i że to, co zniszczalne, nie może mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne." (1 Koryntian 15,50)


Podzielam Twoje przypuszczenia, gdyż :

" Nie wszystkie ciala sa takie same: inne sa ciala ludzi, inne zwierzat, inne wreszcie ptakow i ryb. Sa ciala niebieskie i ziemskie, lecz inne jest piekno cial niebieskich, inne – ziemskich."
[1 Kor 15;39-40 BWP]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisław
zameldowany



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:52, 12 Sie 2014    Temat postu:

Jezus jest Bogiem

Ewangelia Jana, jest pisana głównie w tym celu, aby udowodnić i obronić boskość Jezusa, dlatego rozpoczyna się od przedstawieniem Jezusa, jako Boga, a kończy się opisem ze spotkania Tomasza z Chrystusem, który potwierdza boskość Jezusa.

1. Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo.
J 1,1 BT

1. Na początku było Słowo, […]- na początku jest Bóg, który nie ma początku, bo za nim już nie ma nikogo i niczego – On jest nieograniczony w czasie, nie mający początku ani końca, zawsze trwający, nieskończony, jest wieczny.

[…] a Słowo było u Boga,[…] – to Słowo nie było w Bogu, lecz jest u Boga, tym Bogiem jest Ojciec i Duch Święty.

[…] i Bogiem było Słowo. – to Słowo wyszło z Boga, bo samo jest Bogiem.

14. A Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas. I oglądaliśmy Jego chwałę, chwałę, jaką Jednorodzony otrzymuje od Ojca, pełen łaski i prawdy.
J 1,14 BT (zob. Mt 1,23)
31. Te zaś są spisane, abyście wierzyli, z Jezus jest Chrystusem Synem Boga, abyście wierząc mieli żywot wieczny w imieniu jego.
J 20,31 NP

28. Odpowiedział Tomasz i rzekł mu: Pan mój i Bóg mój.
J 20,28 NP
W ten to oto sposób, Jan wersem J 1,14; J 20,31, utożsamia Słowo z Chrystusem a pod koniec swojej Ewangelii opisuje zachowanie się ap. Tomasza, który wskazuje na Jezusa jako Syna Bożego, jako Boga (J 20,28). Przypomnę tylko, że w semickiej kulturze, w orientalnej kulturze, termin syn, nie wskazuje na zależność, podległość - lecz równość, identyczność. A zatem Syn Boga, oznacza taki sam jak Bóg, tym imieniem potwierdza się tożsamość Jezusa, jako Boga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisław
zameldowany



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:59, 12 Sie 2014    Temat postu:

Kolejne dowody boskości Jezusa.

Poniższe wersy są zbudowany w formie iloczynu logicznego, i przyjmują postać koniunkcji, wskazują na to wyrażenia zespolone spójnikiem (i), gdy każda ze składowych jest prawdziwa wtedy całe zdanie/wers jest prawdziwy.
W tych wersach, rzeczowniki;
Pan - Mesjasz (Dz 2,36), Pan - Bóg (J 20,28) Bóg - Zbawiciel (Tt 2,13; 2 P1,1)wskazują na Jezusa Chrystusa .

36 Niech więc cały dom Izraela wie z niewzruszoną pewnością, że tego Jezusa, którego ukrzyżowaliście, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem.
Dz 2,36 BT

28 Tomasz w odpowiedzi rzekł do Niego; Pan mój i Bóg mój!
J 20,28 BT

13 oczekując błogosławionej nadziei i objawienia się chwały wielkiego Boga i Zbawiciela naszego Jezusa Chrystusa.
Tt 2,13 BT

1 Szymon Piotr, sługa i apostoł Jezusa Chrystusa, do tych, którzy dzięki sprawiedliwości Boga naszego i Zbawiciela, Jezusa Chrystusa, otrzymali wiarę godną czci jak i nasza:
2 P 1,1 BT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ania
nowicjusz



Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 0:28, 13 Sie 2014    Temat postu:

Jezus jest Synem Boga, to nasz Pan i Zbawca!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Axanna
Obywatel forum



Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: United Kingdom
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 6:26, 13 Sie 2014    Temat postu:

Aniu, tak jest, ja tez tak wierze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:42, 13 Sie 2014    Temat postu:

zdzisław napisał:
Kolejne dowody boskości Jezusa.

Poniższe wersy są zbudowany w formie iloczynu logicznego, i przyjmują postać koniunkcji, wskazują na to wyrażenia zespolone spójnikiem (i), gdy każda ze składowych jest prawdziwa wtedy całe zdanie/wers jest prawdziwy.
W tych wersach, rzeczowniki;
Pan - Mesjasz (Dz 2,36), Pan - Bóg (J 20,28) Bóg - Zbawiciel (Tt 2,13; 2 P1,1)wskazują na Jezusa Chrystusa .

36 Niech więc cały dom Izraela wie z niewzruszoną pewnością, że tego Jezusa, którego ukrzyżowaliście, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem.
Dz 2,36 BT

28 Tomasz w odpowiedzi rzekł do Niego; Pan mój i Bóg mój!
J 20,28 BT

13 oczekując błogosławionej nadziei i objawienia się chwały wielkiego Boga i Zbawiciela naszego Jezusa Chrystusa.
Tt 2,13 BT

1 Szymon Piotr, sługa i apostoł Jezusa Chrystusa, do tych, którzy dzięki sprawiedliwości Boga naszego i Zbawiciela, Jezusa Chrystusa, otrzymali wiarę godną czci jak i nasza:
2 P 1,1 BT


1 Tym 2:5 (B.Gd.)

5 Boć jeden jest Bóg, jeden także pośrednik między Bogiem i ludźmi, człowiek Chrystus Jezus.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisław
zameldowany



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:44, 13 Sie 2014    Temat postu:

Trójca czy Bóstwo?
W biblistyce naukowej - obejmującej między innymi, egzegezę biblijną, teologię biblijną, filologię biblijną - na określenie istoty Boga, od II w., ma zastosowanie termin: trójca, a w ślad za nim trójjedyny, czy też pierwsza osoba Bóstwa, druga osoba Bóstwa, trzecia osoba Bóstwa.

Powyższa tytulatura ma swoje źródło w przejętym przez chrześcijaństwo w pogańskim hierarchizowaniu i numerowaniu bogów. Przy takim rozumowaniu zachodzi pytanie, kim jest trójca? Bo jeżeli jest pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, to od razu narzuca się pytanie? A ten drugi, w czym jest lepszy od trzeciego, a gorszy od pierwszego? A ten trzeci, dlaczego nie jest pierwszym lub drugim? Co zadecydowało o tym, że ten jest pierwszy? Tego rodzaju wnioskowanie stało się zasadniczą przesłanką, do sformułowania fałszywych nauk.

Tytułem przykładu: jedne zakładają istnienie trzech Bogów, między którymi nie ma istotowej jedności (tryteizm). Drugie każą spostrzegać Syna, jako coś mniejszego (subordynacjonizm, znany również, jako hierarchizm, monarchizm, arianizm). A trzecie, głoszą, że jest jeden Bóg, który w poszczególnych okresach, czasu pojawia się, jako Ojciec, Syn, Duch Święty (modalizm). Żadne z tych rozumowań, nie ma uzasadnienia w lekturze Pisma Świętego.

Wiele nieporozumień w tej kwestii udałoby się uniknąć, gdyby z piśmiennictwa biblijnego usunąć: słowa: trójca, trójjedyny, pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, a operować tylko: Bóg - Ojciec – Syn Boży – Duch Święty vel Bóstwo.

Kim zatem jest Bóstwo?
 Bóstwo są to nieuhierarchizowane, równorzędne sobie Osoby, z których każda to Bóg, a w każdej z nich jest absolutna pełnia Bóstwa.
 Każda z osób Bóstwa sama przez się, jest bytem absolutnie samoistnym, niezależnym, nieograniczonym, wiecznym, doskonałym, nieśmiertelnym, wszechmogącym, wszechwiedzącym.
 Są jednością umysłową, emocjonalną i uczuciową oraz wolitywną. Wspólnie tworzą otaczającą rzeczywistość, za którą biorą solidarną odpowiedzialność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:48, 13 Sie 2014    Temat postu:

zdzisław napisał:
Trójca czy Bóstwo?
W biblistyce naukowej - obejmującej między innymi, egzegezę biblijną, teologię biblijną, filologię biblijną - na określenie istoty Boga, od II w., ma zastosowanie termin: trójca, a w ślad za nim trójjedyny, czy też pierwsza osoba Bóstwa, druga osoba Bóstwa, trzecia osoba Bóstwa.

Powyższa tytulatura ma swoje źródło w przejętym przez chrześcijaństwo w pogańskim hierarchizowaniu i numerowaniu bogów. Przy takim rozumowaniu zachodzi pytanie, kim jest trójca? Bo jeżeli jest pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, to od razu narzuca się pytanie? A ten drugi, w czym jest lepszy od trzeciego, a gorszy od pierwszego? A ten trzeci, dlaczego nie jest pierwszym lub drugim? Co zadecydowało o tym, że ten jest pierwszy? Tego rodzaju wnioskowanie stało się zasadniczą przesłanką, do sformułowania fałszywych nauk.

Tytułem przykładu: jedne zakładają istnienie trzech Bogów, między którymi nie ma istotowej jedności (tryteizm). Drugie każą spostrzegać Syna, jako coś mniejszego (subordynacjonizm, znany również, jako hierarchizm, monarchizm, arianizm). A trzecie, głoszą, że jest jeden Bóg, który w poszczególnych okresach, czasu pojawia się, jako Ojciec, Syn, Duch Święty (modalizm). Żadne z tych rozumowań, nie ma uzasadnienia w lekturze Pisma Świętego.

Wiele nieporozumień w tej kwestii udałoby się uniknąć, gdyby z piśmiennictwa biblijnego usunąć: słowa: trójca, trójjedyny, pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, a operować tylko: Bóg - Ojciec – Syn Boży – Duch Święty vel Bóstwo.

Kim zatem jest Bóstwo?
 Bóstwo są to nieuhierarchizowane, równorzędne sobie Osoby, z których każda to Bóg, a w każdej z nich jest absolutna pełnia Bóstwa.
 Każda z osób Bóstwa sama przez się, jest bytem absolutnie samoistnym, niezależnym, nieograniczonym, wiecznym, doskonałym, nieśmiertelnym, wszechmogącym, wszechwiedzącym.
 Są jednością umysłową, emocjonalną i uczuciową oraz wolitywną. Wspólnie tworzą otaczającą rzeczywistość, za którą biorą solidarną odpowiedzialność.


Co gdzie była trójca kiedy Jezus umarł, albo kiedy go jeszcze nie było? Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisław
zameldowany



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:42, 13 Sie 2014    Temat postu:

Był taki czas, w którym Bóstwo podjęło działania tworzenia wszechświata zamieszkiwanego przez istoty nieśmiertelne, i obdarzone wolnością dokonywania moralnych wyborów(Rz 1,20).

Nie miały to być cyborgi, lecz istoty wyposażone w wolną wolę, gdzie uszanowanie i poleganie na Bogu oraz dobro innych jest największą wartością.

Pierwszym buntującym się stworzeniem Boga, był Lucyfer (Vlg: Lucifer).
W jego umyśle, jako pierwszego po Bogu, i pierwszym wśród aniołów narodziła się idea, która zaowocowała, jako zło wszechświata.

W powszechnym użyciu termin zło stosuje się w celu wskazania tego, co jest niewłaściwe i niepożądane z punktu widzenia akceptowanej hierarchii wartości.

Zło to nie jest coś nieuchwytnego, to nie jest idea przemieszczająca się w kosmosie, by w kimś się ulokować.

To Lucyfer mocą swego umysłu stworzył sobie własną koncepcję świata, dla swoich rojeń znalazł zwolenników wśród trzeciej części aniołów (Ap 12,4). Zaowocowało to buntem przeciw Bogu i Jego aniołom. Pojawia się zachowanie w postaci nie zachowywania woli Boga zawartej w Bożym prawodawstwie. Biblia nazywa to grzechem.

Zło - bunt - grzech to synonimy. Bo w każdym przypadku jest to wystąpienie przeciw Stworzycielowi doskonałych praw.

Praprzyczyną, czyli podstawową przyczyną zła – buntu – grzechu, było pożądanie przez Lucyfera jeszcze większego przepychu i nabycie władztwa równemu Bóstwu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta
Moderator



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 3564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 10:52, 13 Sie 2014    Temat postu:

zdzisław napisał:
Trójca czy Bóstwo?
W biblistyce naukowej - obejmującej między innymi, egzegezę biblijną, teologię biblijną, filologię biblijną - na określenie istoty Boga, od II w., ma zastosowanie termin: trójca, a w ślad za nim trójjedyny, czy też pierwsza osoba Bóstwa, druga osoba Bóstwa, trzecia osoba Bóstwa.

Powyższa tytulatura ma swoje źródło w przejętym przez chrześcijaństwo w pogańskim hierarchizowaniu i numerowaniu bogów. Przy takim rozumowaniu zachodzi pytanie, kim jest trójca? Bo jeżeli jest pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, to od razu narzuca się pytanie? A ten drugi, w czym jest lepszy od trzeciego, a gorszy od pierwszego? A ten trzeci, dlaczego nie jest pierwszym lub drugim? Co zadecydowało o tym, że ten jest pierwszy? Tego rodzaju wnioskowanie stało się zasadniczą przesłanką, do sformułowania fałszywych nauk.

Tytułem przykładu: jedne zakładają istnienie trzech Bogów, między którymi nie ma istotowej jedności (tryteizm). Drugie każą spostrzegać Syna, jako coś mniejszego (subordynacjonizm, znany również, jako hierarchizm, monarchizm, arianizm). A trzecie, głoszą, że jest jeden Bóg, który w poszczególnych okresach, czasu pojawia się, jako Ojciec, Syn, Duch Święty (modalizm). Żadne z tych rozumowań, nie ma uzasadnienia w lekturze Pisma Świętego.

Wiele nieporozumień w tej kwestii udałoby się uniknąć, gdyby z piśmiennictwa biblijnego usunąć: słowa: trójca, trójjedyny, pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, a operować tylko: Bóg - Ojciec – Syn Boży – Duch Święty vel Bóstwo.

Kim zatem jest Bóstwo?
 Bóstwo są to nieuhierarchizowane, równorzędne sobie Osoby, z których każda to Bóg, a w każdej z nich jest absolutna pełnia Bóstwa.
 Każda z osób Bóstwa sama przez się, jest bytem absolutnie samoistnym, niezależnym, nieograniczonym, wiecznym, doskonałym, nieśmiertelnym, wszechmogącym, wszechwiedzącym.
 Są jednością umysłową, emocjonalną i uczuciową oraz wolitywną. Wspólnie tworzą otaczającą rzeczywistość, za którą biorą solidarną odpowiedzialność.


No i to jest jedna z uczciwszych interpretacji Boga Ojca, Syna Zbawiciela Jezusa Chrystusa i Ducha Świętego.
W tej sprawie każdy powinien pojmować tak jak rozumie tę sprawę czytając Biblię i żaden dogmat nie powinien nikogo ograniczać. Oczywiście nie tworząc żadnej herezji np. na temat Jezusa Chrystusa, że nie jest Bogiem. Bo jest Bogiem i Synem Bożym, który przez pewien okres zgodził się przybrać ciało człowieka w celu zbawienia tegoż. Równocześnie musimy wziąć pod uwagę to że Pan Jezus nigdy nie zaznaczał swojej równości Bogu Ojcu lecz wręcz przeciwnie zawsze zaznaczał Swoją uniżoność wobec swojego Ojca.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marta dnia Czw 9:07, 14 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:11, 13 Sie 2014    Temat postu:

Marta napisał:
zdzisław napisał:
Trójca czy Bóstwo?
W biblistyce naukowej - obejmującej między innymi, egzegezę biblijną, teologię biblijną, filologię biblijną - na określenie istoty Boga, od II w., ma zastosowanie termin: trójca, a w ślad za nim trójjedyny, czy też pierwsza osoba Bóstwa, druga osoba Bóstwa, trzecia osoba Bóstwa.

Powyższa tytulatura ma swoje źródło w przejętym przez chrześcijaństwo w pogańskim hierarchizowaniu i numerowaniu bogów. Przy takim rozumowaniu zachodzi pytanie, kim jest trójca? Bo jeżeli jest pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, to od razu narzuca się pytanie? A ten drugi, w czym jest lepszy od trzeciego, a gorszy od pierwszego? A ten trzeci, dlaczego nie jest pierwszym lub drugim? Co zadecydowało o tym, że ten jest pierwszy? Tego rodzaju wnioskowanie stało się zasadniczą przesłanką, do sformułowania fałszywych nauk.

Tytułem przykładu: jedne zakładają istnienie trzech Bogów, między którymi nie ma istotowej jedności (tryteizm). Drugie każą spostrzegać Syna, jako coś mniejszego (subordynacjonizm, znany również, jako hierarchizm, monarchizm, arianizm). A trzecie, głoszą, że jest jeden Bóg, który w poszczególnych okresach, czasu pojawia się, jako Ojciec, Syn, Duch Święty (modalizm). Żadne z tych rozumowań, nie ma uzasadnienia w lekturze Pisma Świętego.

Wiele nieporozumień w tej kwestii udałoby się uniknąć, gdyby z piśmiennictwa biblijnego usunąć: słowa: trójca, trójjedyny, pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, a operować tylko: Bóg - Ojciec – Syn Boży – Duch Święty vel Bóstwo.

Kim zatem jest Bóstwo?
 Bóstwo są to nieuhierarchizowane, równorzędne sobie Osoby, z których każda to Bóg, a w każdej z nich jest absolutna pełnia Bóstwa.
 Każda z osób Bóstwa sama przez się, jest bytem absolutnie samoistnym, niezależnym, nieograniczonym, wiecznym, doskonałym, nieśmiertelnym, wszechmogącym, wszechwiedzącym.
 Są jednością umysłową, emocjonalną i uczuciową oraz wolitywną. Wspólnie tworzą otaczającą rzeczywistość, za którą biorą solidarną odpowiedzialność.


No i to jest jedna z uczciwych interpretacji Boga Ojca, Syna Zbawiciela Jezusa Chrystusa i Ducha Świętego.
W tej sprawie każdy powinien pojmować tak jak rozumie tę sprawę czytając Biblię i żaden dogmat nie powinien nikogo ograniczać. Oczywiście nie tworząc żadnej herezji np. na temat Jezusa Chrystusa, że nie jest Bogiem. Bo jest Bogiem i Synem Bożym, który przez pewien okres zgodził się przybrać ciało człowieka w celu zbawienia tegoż. Równocześnie musimy wziąć pod uwagę to że Pan Jezus nigdy nie zaznaczał swojej równości Bogu Ojcu lecz wręcz przeciwnie zawsze zaznaczał Swoją uniżoność wobec swojego Ojca.


Dla mnie BÓG to Bóg Stwórca..Zatem Jezus jako JEGO syn nie może być nim samym a więc BOGIEM..Bóg to tytuł..Jezus ma cechy swego Ojca ale nim samym nie jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta
Moderator



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 3564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 11:44, 13 Sie 2014    Temat postu:

Zibi napisał:
Marta napisał:
zdzisław napisał:
Trójca czy Bóstwo?
W biblistyce naukowej - obejmującej między innymi, egzegezę biblijną, teologię biblijną, filologię biblijną - na określenie istoty Boga, od II w., ma zastosowanie termin: trójca, a w ślad za nim trójjedyny, czy też pierwsza osoba Bóstwa, druga osoba Bóstwa, trzecia osoba Bóstwa.

Powyższa tytulatura ma swoje źródło w przejętym przez chrześcijaństwo w pogańskim hierarchizowaniu i numerowaniu bogów. Przy takim rozumowaniu zachodzi pytanie, kim jest trójca? Bo jeżeli jest pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, to od razu narzuca się pytanie? A ten drugi, w czym jest lepszy od trzeciego, a gorszy od pierwszego? A ten trzeci, dlaczego nie jest pierwszym lub drugim? Co zadecydowało o tym, że ten jest pierwszy? Tego rodzaju wnioskowanie stało się zasadniczą przesłanką, do sformułowania fałszywych nauk.

Tytułem przykładu: jedne zakładają istnienie trzech Bogów, między którymi nie ma istotowej jedności (tryteizm). Drugie każą spostrzegać Syna, jako coś mniejszego (subordynacjonizm, znany również, jako hierarchizm, monarchizm, arianizm). A trzecie, głoszą, że jest jeden Bóg, który w poszczególnych okresach, czasu pojawia się, jako Ojciec, Syn, Duch Święty (modalizm). Żadne z tych rozumowań, nie ma uzasadnienia w lekturze Pisma Świętego.

Wiele nieporozumień w tej kwestii udałoby się uniknąć, gdyby z piśmiennictwa biblijnego usunąć: słowa: trójca, trójjedyny, pierwsza, druga, trzecia osoba Bóstwa, a operować tylko: Bóg - Ojciec – Syn Boży – Duch Święty vel Bóstwo.

Kim zatem jest Bóstwo?
 Bóstwo są to nieuhierarchizowane, równorzędne sobie Osoby, z których każda to Bóg, a w każdej z nich jest absolutna pełnia Bóstwa.
 Każda z osób Bóstwa sama przez się, jest bytem absolutnie samoistnym, niezależnym, nieograniczonym, wiecznym, doskonałym, nieśmiertelnym, wszechmogącym, wszechwiedzącym.
 Są jednością umysłową, emocjonalną i uczuciową oraz wolitywną. Wspólnie tworzą otaczającą rzeczywistość, za którą biorą solidarną odpowiedzialność.


No i to jest jedna z uczciwych interpretacji Boga Ojca, Syna Zbawiciela Jezusa Chrystusa i Ducha Świętego.
W tej sprawie każdy powinien pojmować tak jak rozumie tę sprawę czytając Biblię i żaden dogmat nie powinien nikogo ograniczać. Oczywiście nie tworząc żadnej herezji np. na temat Jezusa Chrystusa, że nie jest Bogiem. Bo jest Bogiem i Synem Bożym, który przez pewien okres zgodził się przybrać ciało człowieka w celu zbawienia tegoż. Równocześnie musimy wziąć pod uwagę to że Pan Jezus nigdy nie zaznaczał swojej równości Bogu Ojcu lecz wręcz przeciwnie zawsze zaznaczał Swoją uniżoność wobec swojego Ojca.


Dla mnie BÓG to Bóg Stwórca..Zatem Jezus jako JEGO syn nie może być nim samym a więc BOGIEM..Bóg to tytuł..Jezus ma cechy swego Ojca ale nim samym nie jest.


Jezus nie jest Bogiem Ojcem.
Zibi ty masz swoje poznanie i nie zamierzam z Tobą się spierać. Ja mam swoje i tak na dzień dzisiejszy to rozumiem. Zauważyłeś, że jestem za tym aby każdy rozumiał jak mu podpowiada serce a nie przyjmował dogmatów w tej sprawie.
Z przekonaniem ŚJ nie chcę polemizować bo to już było i nie przyniosło nic dobrego a wręcz kłótnie i wzajemne docinki.
Jestem zdania, że przekonywanie na siłę nie przynosi nic dobrego. Smile
Smile

Wedle zasady:

Kto wywołuje zwadę, jest jak ten, kto wypuszcza wodę; więc zaniechaj tego, zanim spór wybuchnie.
Księga Przysłów 17:14 / Biblia Warszawska


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marta dnia Śro 11:46, 13 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisław
zameldowany



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:37, 13 Sie 2014    Temat postu:

By zrozumieć cel i kierunek działania Bóstwa musimy zrozumieć misję zbawienia człowieka, jakiego podjęli się Bóg – Ojciec, Bóg – Syn, Bóg – Duch Święty.

W tej mierze w Biblii wyróżnia się dwa rozłączne zbiory tekstów, czyli przynależnych do pierwszego lub drugiego zbioru, i nienależących do obu zbiorów jednocześnie.
Pierwszy zbiór wersów Bóg – Ojciec, jako Bóstwo Bóg - Jezus, jako Bóstwo Bóg – Duch Święty, jako Bóstwo
============================================
Drugi zbiór wersów
Bóg – Ojciec w dziele zbawienia ocenia zbawcze dzieło Jezusa i Ducha Św.

Bóg – Jezus w dziele zbawienia jako Syn Boży, jako Archanioł Michał,
jako Syn Człowieczy

Bóg – Duch Święty w dziele zbawienia; Inkarnacja Jezusa. Zastępca Syna Bożego po Jego wniebowstąpieniu.Obrońca, Nauczyciel, Orędownik Nauczyciel


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pytajnik
zameldowany



Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:30, 13 Sie 2014    Temat postu:

Jezus w Judaizmie

[link widoczny dla zalogowanych]

"Dla wyznawców judaizmu Jezus (Jeszu, Jeiszu) lub Nazarejczyk (Ha Nocri) nie jest Mesjaszem, jego poglądy i misja, według judaizmu rabinicznego (talmudycznego), nie są zgodne z przepowiedniami proroków;.herezją jest dogmat o boskości Jezusa jako jednej z 3 Osób Trójcy Świętej, nazywanie Synem Bożym lub przypisywanie Jezusowi roli pośrednika między Bogiem i ludźmi. W przeciwieństwie do islamu, judaizm nie uznaje żadnego aspektu działalności Jezusa i nie uważa go za proroka".


"W judaizmie Bóg jest bytem niepojmowalnym, jedynym i niepodzielnym. Bóg nie może dzielić się na 2 ( dualizm) lub 3 Osoby (Trójca Święta), ani tym bardziej płodzić syna. Taka koncepcja uznawana jest za pogańską. Tora (V Mojż. 6:4) wyraźnie podkreśla: Pan jest naszym Bogiem, Pan jest jeden."

W świetle powyższego linku moim zdaniem trynitarzom zarzuca się że tworzą coś nowego - trójcę, a tymczasem sami antytrynitarze tworzą coś nowego z punktu widzenia Żydów - odrzucają trójcę ale uznają Jezusa za Syna Bożego.Należałoby odrzucić jedno i drugie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:43, 14 Sie 2014    Temat postu:

zdzisław napisał:
By zrozumieć cel i kierunek działania Bóstwa musimy zrozumieć misję zbawienia człowieka, jakiego podjęli się Bóg – Ojciec, Bóg – Syn, Bóg – Duch Święty.

W tej mierze w Biblii wyróżnia się dwa rozłączne zbiory tekstów, czyli przynależnych do pierwszego lub drugiego zbioru, i nienależących do obu zbiorów jednocześnie.
Pierwszy zbiór wersów Bóg – Ojciec, jako Bóstwo Bóg - Jezus, jako Bóstwo Bóg – Duch Święty, jako Bóstwo
============================================
Drugi zbiór wersów
Bóg – Ojciec w dziele zbawienia ocenia zbawcze dzieło Jezusa i Ducha Św.

Bóg – Jezus w dziele zbawienia jako Syn Boży, jako Archanioł Michał,
jako Syn Człowieczy

Bóg – Duch Święty w dziele zbawienia; Inkarnacja Jezusa. Zastępca Syna Bożego po Jego wniebowstąpieniu.Obrońca, Nauczyciel, Orędownik Nauczyciel


Duch to nie osoba, nawet imienia nie ma..Biblia swoje a fanclub trójcy swoje.

Łuk 1:35

„ ... Duch Święty zstąpi na ciebie i moc Najwyższego zacieni cię ...”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Jehoszua Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 31 z 37

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin