|
www.wiarabiblijna.fora.pl FORUM BIBLIJNE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Administrator
Administrator
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:52, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
ja poprosze o wyjasnienie, jezeli mozna. Mnie wszystko bedzie interesowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benjamin.Szot
Stały bywalec
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:19, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Kawosz
W takim razie ja też zadam Ci szereg pytań :
A skąd taki wniosek, że 2 Moj. 22 : 6 - 14 przeczy równowartości ( hebr. kofer ) ? czy w ogóle występuje tutaj w tekście to określenie ? Kto tutaj ustala warunki odszkodowania ? - człowiek ? ? ?
A skąd wniosek, że 2 Moj. 21 : 28 - 32 przeczy zasadzie sprawiedliwości Bożej ? A jeśli nie przeczy, to dlaczego ma przeczyć zasadzie okupu ? czyż Adam przed popełnieniem grzechu nie był wolny ? a czyż Chrystus nie był wolny ? A jeśli był wolny to dlaczego przykładać miarę niewolnika do wolnego ?
To że Biblia nie każdego człowieka ocenia jednakowo, to jeszcze nie powód, by zaprzeczać zasadzie okupu.
A skąd taki wniosek, że Adam nie okazał się doskonały i że gdyby był doskonały to nie uległby pokusie ??? Co jest napisane w Księdze Rodzaju 1 : 31 ? gdzie jest w ogóle napisane w Biblii, że Adam uległ pokusie ???
Gdzie jest napisane w Biblii, że Jehoszua ( gr . Jezus ) poradził sobie ze złymi skłonnościami, które odziedziczył ? kto powiedział, że jego ojcem był Józef - ? gdzie ja coś takiego powiedziałem ? - bo sobie nie przypominam !
Chrystus był potomkiem Dawida według ciała ( Rzym 1 : 3 ) co nie oznacza, że dziedziczył niedoskonałość, bo gdyby tak było to jego okup nie byłby wtedy równowartością ( Ps. 49 : 8 - 10 ) , nie byłby odpowiednikiem " życia za życie " ( 5 Moj. 19 : 21 ) oczywiście doskonałego drugiego Adama za pierwszego Adama ( przed popełnieniem grzechu ).
Czego skutkiem jest niedoskonałość, starzenie się i śmierć ? Czy Syn Boży był tym obciążony skoro narodził się za sprawą świętego ducha Bożego - Łuk. 1 : 35 ? I gdzie jest konkretnie Biblii napisane, że Syn Boży żył przed swoimi narodzinami na ziemi ???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Czw 18:19, 14 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:44, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Widzisz, ja posługuję się słownictwem, czyli nomenklaturą Twoją, żeby nawiązać z Tobą dyskusję. Zanim jednak odpowiem na te pytania, które uważam są ważne i należy na nie odpowiedzieć, mam tylko jedno małe pytanie. Dlaczego w ogóle używasz słowa doskonały? Przecież w Księdze Rodzaju nic takiego o Adamie nie jest napisane, że był doskonały. Wszystko co Elohim stworzył, było dobre, a na końcu czytamy, że bardzo dobre. Ale bardzo dobre to jeszcze nie znaczy doskonałe. Czy coś przeoczyłem?
Naturalnie czuję się zobligowany do odpowiedzi na Twoje pytania, ale o to jedno proszę wcześniej abyś wyjaśnił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:46, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Acha, ja nie twierdzę, że Ty napisałeś, że Jezus był synem Józefa. Jeżeli coś takiego zrozumiałeś, to nie było moją intencją. Ale ciekawą masz taktykę, odpowiadasz pytaniami na pytania. Czyżbyś nie znał odpowiedzi na moje? Ale naturalnie ja na Twoje odpowiem tylko mi wyjaśnij dlaczego uważasz, że Adam był doskonały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:57, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Chrystus był potomkiem Dawida według ciała ( Rzym 1 : 3 ) co nie oznacza, że dziedziczył niedoskonałość, bo gdyby tak było to jego okup nie byłby wtedy równowartością ( Ps. 49 : 8 - 10 ) , nie byłby odpowiednikiem " życia za życie " ( 5 Moj. 19 : 21 ) oczywiście doskonałego drugiego Adama za pierwszego Adama ( przed popełnieniem grzechu ).
Na jedno pytanie już odpowiem. Właśnie na powyższe. Chrystus był potomkkiem Dawida według ciała pod warunkiem, że Maria pochodziła z rodu Dawida. To taka moja uwaga.
Wychodzisz z założenia, że Jezus był odpowiednikiem "życie za życie doskonałego drugiego Adama za pierwszego. To założenie jest błędne, więc nie oczekuj aby moje argumenty je potwierdzały. Właśnie wykazałem Ci, że są błędne pisząc, że to się nie zgadza. Bo skoro Jezus jest potomkiem Adama, to Twoja koncepcja, że był tak doskonały jak Adam przed popełnieniem grzechu upada. Bo skoro był potomkiem Adama to albo nie może być okupem za ludzkość, albo okup należy inaczej rozumieć. Biblia mówi zresztą jak. Jezus stał się człowiekiem, urodził się w ciele ponoszącym pełne konsekwencje upadku pierwszych rodziców. Przyszedł w prawdziwym ciele. Stał się prawdziwym człowiekiem i po śmierci zmartwychwstał - i stał się pierworodnym nowego stworzenia. To jest właśnie ofiara. Nie śmierć na krzyżu, która Bogu nie mogła się podobać. Ale te pierwociny zmartwychwstania to jest ofiara. Ofiara żywa, radosna, niosąca nadzieję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:02, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
A skąd wniosek, że 2 Moj. 21 : 28 - 32 przeczy zasadzie sprawiedliwości Bożej ? A jeśli nie przeczy, to dlaczego ma przeczyć zasadzie okupu ? czyż Adam przed popełnieniem grzechu nie był wolny ? a czyż Chrystus nie był wolny ? A jeśli był wolny to dlaczego przykładać miarę niewolnika do wolnego ?
Żaden fragment Biblii nie przeczy zasadzie sprawiedliwości Bożej ale jedynie Twojemu jej pojmowaniu. Co to znaczy, przy okazji, dla Ciebie bycie wolnym człowiekiem? Czy Chrystus nie jest nazwany Sługą Bożym? A czy Sługa jest wolny? Czy Jezus jako człowiek żył w państwie niepodległym? Nie, żył pod okupacją, czyli należał do narodu niewolników. Żydzi znajdowali się w niewoli rzymskiej tak jak przedtem w niewoli egipskiej. Więc nie był wolnym człowiekiem w pełnym tego słowa znaczeniu. I wcale mu to nie przeszkadzało w duchowym życiu. Tak samo i niewolnik duchowo może należeć do Pana Boga i osiągnąć świętość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:27, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Czekając na Twoją odpowiedź jeszcze ustosunkuję się do innego Twojej wypowiedzi a raczej pytania, cytuję na niebiesko:
Czego skutkiem jest niedoskonałość, starzenie się i śmierć ? Czy Syn Boży był tym obciążony skoro narodził się za sprawą świętego ducha Bożego - Łuk. 1 : 35 ? I gdzie jest konkretnie Biblii napisane, że Syn Boży żył przed swoimi narodzinami na ziemi ???
Czy twoim zdaniem starzenie się i śmierć nie dotyczyła Jezusa? Czy Syn Boży był tym obciążony skoro narodził się za sprawą świętego ducha? Jako człowiek tak, bo miał ciało od Marii. Mówiąc jako człowiek nie chcę powiedzieć, że był jakiś rozdwojony na ducha i ciało tylko podkreślam aspekt cielesny. A teraz pytanie: Gdzie jest napisane, że Syn Boży żył przed swoimi narodzinami na ziemi?
Oprócz tekstów, które już podałem i tych które jeszcze podam - ale z tych, które podałem nie odpowiedziałeś na wszystkie, a odpowiedzi udzielone nie są satysfakcjonujące co jeszcze chciałbym wykazać w przyszłości niedalekiej, to werset który podajesz o tym mówi:
Łuk 1,35. Bo przecież dlatego jest Synem Bożym, że jako istota duchowa już istniał i wcielił się za pomocą Marii. Ten tekst lepiej wyjaśnia inny fragment Biblii:
A Słowo stało się ciałem
i zamieszkało wśród nas.
I oglądaliśmy Jego chwałę,
chwałę, jaką Jednorodzony otrzymuje od Ojca,
pełen łaski i prawdy. (Jana 1,14) - tutaj jest ten werset Łk 1,35 wyjaśniony co się stało. Ten, przez Którego Bóg stworzył wszechświat stał się ciałem. Bo to właśnie Syn Boży istniał przed stworzeniem świata u Boga i nazwany jest Jego Słowem. To właśnie to Słowo stało się ciałem. To właśnie w Nim zamieszkała Szechina - Obecność Boża. W Nim Bóg rozbił swój namiot wśród ludzi. Za bardzo to wszystko chcesz spłycić.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benjamin.Szot
Stały bywalec
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:27, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Kawosz
Odpowiem tym razem od końca :
1. Nigdzie w Biblii nie jest napisane, że Bóg stworzył wszechświat przez Chrystusa
2. Nigdzie w Biblii nie jest napisane, że Syn Boży istniał przed stworzeniem świata ! Łukasza 1 : 35 jest wręcz ewidentnym dowodem, że gdy święty duch Boży miał zstąpić na Marię to dopiero to co się miało narodzić mialo być nazwane Synem Bożym. A więc określenie Syn Boży ma swój początek tu na ziemi a nie w niebie.
3. Słowo stało się ciałem dopiero w 14 wersecie Ewangelii Jana, a nie w wersecie 1. tam nigdzie nie ma utożsamienia słowa z Jehoszuą ( gr. Jezusem ).
4. Gdyby Chrystus był obciążony skutkami grzechu pierwszych ludzi - to jego ofiara nie miałaby żadnej mocy - Chrystus był święty czyli nieskalany - Łuk. 1: 35
5. Mówiąc wolny miałem na myśli prawdziwą wolność. Chrystus był całkowicie wolnym ! Przekręcasz moje słowa - to mi się nie podoba. Gdzie napisałem cokolwiek co przeczy zasadzie sprawiedliwości Bożej ???
Sługa Boży jest w pełni wolny i wyzwolony, bo jest zjednoczony z najwyższą Potęgą we wszechświecie. Nic i nikt nie jest w stanie go zniewolić. A Chrystus był doskonałym sługą Boga Najwyższego.
6. Jeśli Chrystus nie oddał swojego życia za życie, to ofiara za grzechy nie została spełniona. W takim razie nikt nie ma żadnych szans na zbawienie. Twierdzisz, że mi coś wykazałeś ? niestety niczego mi nie wykazałeś. To twoje argumenty są niestety błędne.
Proszę o podanie wersetu biblijnego, że Jehoszua ( gr. Jezus ) urodził się w ciele ponoszącym pełne konsekwencje upadku pierwszych rodziców - bo w moim przekonaniu nie ma takiego wersetu.
7. Gdzie jest napisane w Biblii, że ofiara to pierwociny zmartwychwstania ???
8. Wszystko co stworzył Bóg było bardzo dobre ( hebr. tob meod ) - Gen 1 : 31 . Adam był doskonały, ale nie na miarę Boga, tylko na miarę człowieka i to właśnie oznacza hebrajskie wyrażenie tob meod.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Pią 9:57, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 10 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:29, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 5. Mówiąc wolny miałem na myśli prawdziwą wolność. Chrystus był całkowicie wolnym ! Przekręcasz moje słowa - to mi się nie podoba. Gdzie napisałem cokolwiek co przeczy zasadzie sprawiedliwości Bożej ???
Sługa Boży jest w pełni wolny i wyzwolony, bo jest zjednoczony z najwyższą Potęgą we wszechświecie. Nic i nikt nie jest w stanie go zniewolić. A Chrystus był doskonałym sługą Boga Najwyższego. |
W sensie uniwersalnym Jezus był naturalnie wolny. Ale skoro tak, to i wielu niewolników mogło być wolnymi. Więc dlaczego mi zarzucasz, że przykładam miarę niewolnika do wolnego. Ustalmy więc czy mowimy o sytuacji społecznej człowieka czy o jego duchowości. Jako człowiek historyczny, Jezus nie był wolny, żył w niewoli rzymskiej. Jako człowiek w sensie uniwersalnym naturalnie był prawdziwie wolnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:37, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 6. Jeśli Chrystus nie oddał swojego życia za życie, to ofiara za grzechy nie została spełniona. W takim razie nikt nie ma żadnych szans na zbawienie. Twierdzisz, że mi coś wykazałeś ? niestety niczego mi nie wykazałeś. To twoje argumenty są niestety błędne.
|
Chrystus oczywiście oddał Swoje życie za nas. Ludzie jednak traktują Jego śmierć jak śmierć barana albo owcy. Traktują Go jako ofiarę, żertwę, zamienik zamiast barana lub wołu a to jest nieporozumienie. Bogu wstrętne są krwawe ofiary z ludzi. Jeżeli uzależniasz zbawienie od wiary w coś takiego jak ofiara z człowieka, to CI współczuję. Tkwisz po uszy w pogaństwie. Abraham został namacalnie pouczony, że ofiar z ludzi Bóg nie chce. Czy Izaak został spalony? Czy tylko związany na próbę. To była próba wiary Abrahama ale i zarazem nauka, aby na przyszłość takiego kultu Bogu nie ofiarowywać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:13, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 8. Wszystko co stworzył Bóg było bardzo dobre ( hebr. tob meod ) - Gen 1 : 31 . Adam był doskonały, ale nie na miarę Boga, tylko na miarę człowieka i to właśnie oznacza hebrajskie wyrażenie tob meod. |
tov meod oznacza bardzo dobry a nie doskonały. Obojętnie czy mówimy o mierze Boga czy człowieka. Doskonały w Biblii to (תָּמִים)
Porównaj Rodzaju 6,9, Psalm 19,8 i wiele innych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benjamin.Szot
Stały bywalec
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:14, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Kawosz
Cytat: | List do Hebrajczyków, którego tłumaczenie Twoje mnie nie przekonuje, tak wlaśnie twierdzi. Pięknie to koresponduje z Rodzaju 2,26 - Uczyńmy - wyraźnie jest mowa, że nie Sam Bóg brał udział w stworzeniu świata. Porównaj ten werset z innym równie ciekawym:
וּזְכֹר אֶת־בּוֹרְאֶיךָ
Pamiętaj o swoim Stwórcy - Kohelet 12,1 - znamienne, że pada tutaj liczba mnoga - dosłownie twoich Stwórców - borejcha a nie borecha. |
No i co z tego, że tu jest liczba mnoga. Biblia nie głosi politeizmu lub dualizmu, że było dwóch Bogów. Pomijając już, że jest to sprzeczne z logiką, to nigdzie w Biblii nie ma poglądu, że było dwóch Stwórców. w Koheleta 12 : 1 podobnie jak w Rodz. 1 :26 mamy typowy hebrajski sposób opisywania, nazywany przez niektórych pluralis maiestatis. Tu nie ma żadnej " nauki " o dwójcy czy trójcy czy pośrednictwie w stwarzaniu !
Cytat: | Do faktu stworzenia świata i człowieka przez Chrystusa nawiązuje też Izajasz 9,5:
Albowiem dziecię narodziło się nam, syn jest nam dany i spocznie władza na jego ramieniu, i nazwą go: Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny, Książę Pokoju. NP |
Nigdzie czegoś takiego nie ma w tym wersecie ani w żadnym innym ! Ponadto przytaczasz sfałszowany przez kler werset z Izajasza 9 : 5.
כִּי יֶלֶד יֻלַּד לָנוּ בֵּן נִתַּן לָנוּ וַתְּהִי הַמִּשְׂרָה עַל שִׁכְמוֹ וַיִּקְרָא שְׁמוֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר אֲבִי עַד שַׂר שָׁלוֹם
Zwłaszcza druga część wersetu mówi, że Chrystus zostanie tak nazwany, ale nie z racji swego urodzenia - tylko jak na to wskazuje dalszy kontekst - z racji oparcia się na prawie i sprawiedliwości co dokona w swej żarliwości JEHOWAH Zastępów ( Izaj. 9 : 6 ).
Zaszczytne tytuły, którymi nazwie go Bóg Wszechmocny to :
Cudowny Doradca - פֶּלֶא יוֹעֵץ
Boski Bohater אֵל גִּבּוֹר
Ojciec Odtąd אֲבִי עַד
Książę Pokoju שַׂר שָׁלוֹם
Ani w jakimkolwiek z tych tytułów, ani w całym wersecie, ani w kontekście nie widać, by Mesjasz był tutaj pośrednikiem w Stwarzaniu !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Pią 11:33, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benjamin.Szot
Stały bywalec
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:56, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Kawosz
Cytat: | Co do Izajasza 9,1-6 to nie masz racji zmieniając tłumaczenie z Odwieczny Ojciec na Odtąd Ojciec |
Niestety to ty nie masz racji. Hebrajskie עַד nie oznacza odwieczności. Gdyby chodziło o to, że Mesjasz istniał odwiecznie to użyto by tutaj takiego samego określenia jak w Psalmie 90 : 2 - מֵעֹולָם עַד־עֹולָם Ale to określenie zarezerwowane jest wyłącznie dla Boga Wszechmocnego, który jest Absolutem. Wyłącznie JEHOWAH jest Absolutem. Mesjasz Nim nigdy nie był i nigdy nie będzie.
Cytat: | Podam Ci jednak żydowskie tłumaczenie, ale wybacz, że z pamięci, chodzi o sens: Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny nazwie go Księciem Pokoju. Czyli tylko Książę Pokoju żydowskie tłumaczenie odnosi do Mesjasza a pozostałe do Tego, który daje imię, czyli do samego Boga. W oryginale na pewno nie ma i nazwą go, ale nazwie go.
Więc rzeczywiście tego wersetu nie powinienem był podawać. |
No to po co podajesz pokręcone tłumaczenie ? To jakaś podróba, a nie żydowskie tłumaczenie. Izaak Cylkow tłumaczy ten werset następująco :
" i nazwą imię jego : Znamienitym radcą, boskim bohaterem, patryarchą wiecznym, księciem pokoju ".
אֲבִי עַד Wycliffe tłumaczy jako - " father of the world to coming "; ks.J Wujek tłumaczy jako " ojciec przyszłego wieku "
Cytat: | A teraz pytanie techniczne: czy mam już odpisywać, czy czekać aż odpowiesz na moje inne argumenty ? |
W zasadzie wszystkie twoje wpisy poza pierwszymi są nie na temat. Z grzeczności Ci odpisywałem. Na innych forach dostałbyś za to warna. Temat dotyczy listu do Filipian 2 : 6 - 7. Administratorka powinna, każdy twój wpis przenieść i zrobić z tego oddzielny temat, bo inaczej robi się bałagan. I wtedy możemy dalej dyskutować po kolei na poszczególne tematy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Pią 9:47, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Administrator
Administrator
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:22, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
jezeli Kawosz sie zgodzi moge wam porabac na osobne tematy, co mi tam, mi jeszcze lepiej im wiecej tematow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawosz
zameldowany
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:48, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja myślałem, że rozważając jeden fragment można wspomagać się innymi. ale w tej sytuacji proponuję nie ciąć tylko wrócić do tematu zasadniczego. Jednak muszę Ci odpowiedzieć najpierw w tej kwestii, o której napisałeś.
Przede wszystkim proszę nie pouczaj mnie w kwestii tłumaczeń żydowskich bo specjalizuję się w tej dziedzinie. Również w kwestii języka hebrajskiego.
Co do Cylkowa, to z całym szacunkiem, ale nie jest to najlepsze tłumaczenie żydowskie, ponieważ jest zbyt dosłowne, a nie o to chodzi w żydowskiej koncepcji tłumaczenia. Poczytaj sobie Pecarica i książkę "Czy Torę można czytać po polsku". On, wykształcony rabin, krytykuje dzieło Cylkowa i jest uważany za poważny autorytet nie tylko w Polsce.
Tłumaczenie zaś żydowskie, które podałem jest po angielsku, to jest The Stone Edition Edited by Rabbi Nosson Scherman . "For a child has been born to us, a son has been given to us and the dominion will rest on his shoulder; the Wondrous Adviser, Mighty God, Eternal Father, called his name Sar-Shalom (Prince of Peace) - koniec cytatu.
Co zaś do słowa עַד - to znaczy ono wieczny, odwieczny (tak podaje, między innymi Wielki Słownik Hebrajsko-Polski ST Oficyna Wydawnicza Vocatio i parę innych słowników mniej ważnych, a także moi nauczyciele hebrajskiego z nieco wyższymi tytułami naukowymi od mojego) Możesz się zawsze nie zgodzić, ale gdzie Ty się uczyłeś hebrajskiego? Mam wrażenie, że nie znasz tego języka tylko się bawisz konkordancjami. Czy mam rację?
A czy nie zastanawia Cię dlaczego się wycofałem z tłumaczenia, które wcześniej podałem? To był celowy zabieg. Chciałem Ci zwrócić uwagę, że są różne koncepcje i różne interpretacje. Sam zaś tekst pozostaje niezmienny. To powyższe tłumaczenie to tylko interpretacja żydowska. Ponieważ Żydzi wierzą, że tutaj chodzi wyłącznie o króla Hiskiasza. Kiedy jednak odłożymy na bok interpretacje tekst pozostaje przedziwny i szokujący.
Podobnie jest z Uczyńmy na Nasz obraz oraz tekst u Koheleta Pamiętaj o swoich Stwórcach. Naturalnie, żydowskie tłumaczenie jest, że to taka uroczysta forma zwracania się do Boga. A w Rodzaju, że Bóg rozmawiał z aniołami. To są tylko tłumaczenia, ale fakt pozostaje taki, że te teksty pozostają, a tłumaczeń i interpretacji jest wiele. Trzeba troche umieć nabrać dystansu do własnych interpretacji.
A teraz zgodnie z wątkiem wrócę do tematu głównego tego wątku. W oddzielnym wpisie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|