Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna www.wiarabiblijna.fora.pl
FORUM BIBLIJNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Boskie pochodzenie Biblii

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Pismo Święte
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:17, 15 Kwi 2016    Temat postu: Boskie pochodzenie Biblii

W dzisiejszym świecie nie brakuje krytyki wszystkiego co tylko jest, w tym też nawet i samego Słowa Bożego. Częsty zarzut jaki można spotkać, to wysuwany przez przeciwników Biblii pogląd, że jest ona nienaukowa, czyli krótko mówiąc sprzeczna z poglądami naukowymi. Czy tak jest w istocie warto się temu przyjrzeć :

Izajasz 40 : 22 ( spisana ok.VIII wieku p.n.e. ) - ziemia jest kulą :
הַיּשֵׁב עַל חוּג הָאָרֶץ
" Ten, który zasiada nad kulą ziemską "…
- kula חוּג

Hiob.26 : 7 ( spisana ok. XV wieku pne. ) - ziemia jest zawieszona w próżni, dosł. nicości
תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי־מָה
" zawiesza ziemię nad nicością "
- nicość בְּלִי־מָה

Hioba 38 : 32 - gwiazdy i ich skupiska poruszają się w szyku z określoną szybkością
הֲתֹצִיא מַזָּרוֹת בְּעִתּוֹ וְעַיִשׁ עַל בָּנֶיהָ תַנְחֵם
"Czy możesz wyprowadzić w szyku konstelacje we właściwym czasie, czy poprowadzisz Niedźwiedzicę z jej młodymi ?"
wyprowadzić we właściwym czasie w szyku הֲתֹצִיא konstelacja מַזָּרוֹת

Hiob 28 : 5 - ziemia jest w swym wnętrzu w postaci ognistej [ magmy ]
אֶרֶץ מִמֶּנָּה יֵצֵא לָחֶם וְתַחְתֶּיהָ נֶהְפַּךְ כְּמוֹ אֵשׁ
" Z ziemi pochodzi chleb, lecz poniżej jest ona zmieniona jak przez ogień "
- jak przez ogień כְּמוֹ אֵשׁ

Hiob 37: 18 - co jest tak zwarte jak lustro polerowane ? dzisiaj wiadomo, że jonosfera jest tak zwarta i niczym lustro odbija od siebie fale radiowe
תַּרְקִיעַ עִמּוֹ לִשְׁחָקִים חֲזָקִים כִּרְאִי מוּצָק
" Czy możesz rozpostrzeć jak On sklepienie ściśnięte jak lustro polerowane ? "
- lustro polerowane כִּרְאִי מוּצָק

Iz. 40 : 26 - gwiazdy poruszają się dzięki dynamicznej mocy ( energii )
שְׂאוּ מָרוֹם עֵינֵיכֶם וּרְאוּ מִי בָרָא אֵלֶּה הַמּוֹצִיא בְמִסְפָּר צְבָאָם לְכֻלָּם בְּשֵׁם יִקְרָא מֵרֹב אוֹנִים וְאַמִּיץ כֹּחַ אִישׁ לֹא נֶעְדָּר
"Podnieście ku górze oczy wasze i patrzcie kto to stworzył ? Ten który wyprowadza w pełnej liczbie ich, który wszystkie po imieniu woła. Wobec obfitości siły i dynamicznej mocy żadnej nie może zabraknąć."
- obfitość siły מֵרֹב אוֹנִים
- olbrzymia moc ( energia ) אַמִּיץ כֹּחַ

To tylko niektóre wersety zdumiewające swoją mądrością, chociaż w okresie kiedy były spisywane, ludy sąsiadujące z Hebrajczykami i to często posiadające wysoką kulturę uważały ziemię za płaską, opartą na czterech słoniach stojących na skorupie żółwia lub podtrzymywaną przez giganta. O ognistym wnętrzu ziemi lub jej zawieszeniu w nicości nikt nie słyszał. Nikt też sobie nie wyobrażał sklepienia niebieskiego rozpostartego jak lustro polerowane. Gwiazdy uważano za sferę ciał stałych, niezmiennych, i dopiero współczesna astrofizyka wypowiedziała się na temat energii istniejącej w gwiazdach i poruszających nimi.
Nic dziwnego, że dzisiaj nie brakuje też poglądów o kosmitach odwiedzających w starożytnej przeszłości naszą planetę, którzy zostawili na niej ślady swej wizyty m.in w postaci mądrości przekazanej ludziom. Oczywiście taka teoria ma poważne braki, bo nie tłumaczy, skąd się np. wzięli ci kosmici, ale to już zupełnie inna sprawa. Współczesna geologia potwierdza biblijny pogląd, że niegdyś ziemia posiadała jeden ląd stały - הַיַּבָּשָׁ֑ה ( hebr. hajjabbāsza - Rodz. 1 : 9 ).

Biogeneza potwierdza dzisiaj opis powstania życia istniejący w Księdze Rodzaju. Nie są znane obserwowalne przykłady odmiennej jakościowo ponad-gatunkowej zmienności, przede wszystkim samoistnego pojawienia się nowego rodzaju organów anatomicznych, świadczące o możliwości samoistnego wyewoluowania nowych gatunków. Nieredukowalna złożoność na poziomie molekularnym wykluczyła wszelki ewolucjonizm.
Również wykluczony jest funkcjonujący na poziomie molekularnym rzeczywisty kumulatywny dobór naturalny, sterujący stopniowo rozwojem indywidualnych osobniczych przystosowań adaptacyjnych poprzez losowe mutacje odrębnie dla każdego gatunku zwierząt i roślin. W skoordynowanym z całym ekosystemem działaniu, mogło to być jedynie aktem stwórczym Istoty, która to wszystko zaprojektowała. O tym waśnie mówi Księga Rodzaju, z której też wynika nie możność krzyżowania się różnych rodzajów roślin i zwierząt ( Rodz. 1 : 21, 24 - 25 ). Potwierdza to współczesna genetyka. Garnitur morfologiczny kodujący cechy genetyczne pozostaje zawsze niezmienny w obrębie poszczególnych rodzajów. Niezmienna zakodowana w DNA pula genowa cech podstawowych uniemożliwia przechodzenie ewolucyjne jednego rodzaju w drugi w czym potwierdzony jest znowu pogląd biblijny, że poszczególne zwierzęta miały się rozmnażać według rodzaju swego ( Rodz.1 : 21, 24 - 25 ). Współczesna inżynieria genetyczna nie potrafi złamać tej bariery.

Antropologia jest bezsilna wobec faktu, że w pełni ukształtowany człowiek pojawia się nagle, a żadni paleontolodzy, czy paleoantropolodzy nigdy nie znaleźli przekonywującego potwierdzenia swych teorii, gdyż wydumanych przez nich ewolucyjnie powstałych wspólnych przodków nigdy nie było. Fakty pokazują jedynie całkowity brak dowodów wykopaliskowych co świadczy przeciw ich teorii filogenezy i antropogenezy.
Potwierdza to stworzenie człowieka przez Boga ( Rodz. 2 : 7 ), który był w pełni rozwinięty i doskonale przystosowany do środowiska w jakim miał żyć. ( Rodz. 1 : 31; 2 : 15 ).

O Boskim pochodzeniu Biblii świadczą również Prawa w niej zapisane, które nie mogły pochodzić od ludzi, którzy je spisali :

1. Prawa higieny - 5 Moj. 23 : 11 - 15; 3 Moj. 1 - 28; 11 : 27, 35 - 39; 21 : 11 ; 4 Moj. 5 : 1 - 2 ; 19 : 14, 16, 19
2. Prawa zabezpieczające przed szerzeniem się chorób - 3 Moj. 1 - 59 ; 12 : 1 - 2, 4 - 5 ; 14 : 8 -9, 33 - 47
3. Prawo dotyczące obrzezki wykazujące tym samym znajomość krzepliwości krwi ( t.zn. brak wystarczającej ilości witaminy K w ciele noworodka aż do 8 dnia życia ) - 1 Moj. 17 : 12 ; 3 Moj. 12 : 3
4. Prawo zakazujące spożywania krwi - 1 Moj. 9 : 4; 3 Moj. 17 : 10, 12 - 14
5. Prawo zakazujące spożywania padliny i kontaktu z padliną - 3 Moj. 22 : 8 ; 11 : 27, 40 ; 17 : 15 -16
6. Prawo zakazujące spożywania pokarmów szkodliwych dla zdrowia - 3 Moj. 11 : 1 - 47
7. Prawo zakazujące współżycia cielesnego w okresie do tego nieprzewidzianym - 3 Moj. 18 : 19; 20 : 18

Wszystkie te prawa chroniły od chorób, od różnych dolegliwości, które dotykały narody nie mające takiego zabezpieczenia ( 2 Moj. 15 : 26 ). Prawa zapisane w Biblii sięgają nie tylko do sfery fizycznej, ale do sfery psychicznej chroniąc przed wylęgnięciem się różnych chorób o czym ludzie dowiedzieli się we współczesnym świecie dopiero z medycyny holistycznej, choć Biblia mówiła o tym znacznie wcześniej ( Gal. 6 : 7 ).
To dzisiaj dopiero ludzie mogą się dowiedzieć, że wskutek obsesyjnego myślenia o czymś zostaje zakłócone funkcjonowanie śledziony, a nawet dochodzi do jej uszkodzenia; że gniew, agresja, pamiętliwość - uszkadza wątrobę, a lęk osłabia funkcjonowanie nerek i wzroku. Słowo Boże wykazuje się przy tym doskonałą znajomością psychiki człowieka i emocji jakie nim często rządzą, podając jako receptę przeciw takim niepożądanym stanom właściwą postawę duchową dzięki czemu człowiek zachowuje znakomite samopoczucie i zdrowie ( Przyp. 14 : 30 a ; Filipian 4 : 4, 8; Iz. 26 : 3 ; 43 : 18; 32 : 8; 1 Tes. 5 : 16 ; Przyp. 15 : 15 ).
Wszystkie te Prawa mogą pochodzić jedynie od Tego, który jest Autorem wszelkiego życia.

___________________________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Sob 12:31, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:02, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Niezwykle zdumiewającą rzeczą jest, że Słowo Boże odzwierciedla doskonałość jego Autora. Przekaz informacji był w języku hebrajskim, a w tym języku litery alfabetu mają również znaczenie cyfrowe. Żydzi dobrze wiedzieli, że zastąpienie liter tekstu Tory odpowiadającymi im wartościami liczbowymi ukazuje zadziwiające konfiguracje zwłaszcza liczby siedem, którą uważano za symbol doskonałości ( zupełności ).
Np. Imię Boże składa się z czterech spółgłosek tworzących Tetragrammaton i trzech samogłosek, a więc w sumie z siedmiu głosek. Bóg w ciągu siedmiu dni stworzył ziemię i wszystko co na niej. Jest też siedem duchów przed Tronem Bożym. Widać więc, że liczba siedem ma szczególne znaczenie. Te konfiguracje siódemek wykluczają przypadek i ludzkie możliwości. W różnych słowach wersetach i nawet całych księgach istnieją te same prawidłowości.

Liczba słów w wersetach i paragrafach jest podzielna przez siedem. Dotyczy to sumy liczb nazw własnych, a nawet słów występujących jeden raz. Liczba rzeczowników jest podzielna przez siedem. Podobnie jest z liczbą słów rozpoczynających się od każdej litery alfabetu. Np. w Księdze Rodzaju 1 : 1 słychać - " Bərêszîṯ [ Na poczatku ] bārā [ stworzył ] ’Elōhîm [ Bóg ] ’êṯ [ - ] haszszāmajim [ niebiosa ] wə’êṯ [ i - ] hā’ārec [ ziemię ]. "
Występuje tu siedem słów składających się na spółgłoskowy 28-literowy zapis ( 4 x 7 = 28 ). Rzeczowniki : ’Elōhîm [ Bóg ], haszszāmajim [ niebiosa ] i hā’ārec [ ziemia ] mają łączna wartość liczbową 777 ( 7 x 111 ).
Przypatrzmy się bliżej : słowo ’Elōhîm zapisane spółgłoskami - alef=1, lamed= 30, he=5, jod=10, mem=40, daje wartość 86; słowo haszszāmajim zapisane spółgłoskami he=5, szin=300, mem=40, jod=10, mem=40, daje wartość 395 oraz słowo hā’ārec zapisane spółgłoskami he=5, alef=1, resz=200, cade=90, daje wartość 296. W sumie więc cała wartość liczbowa słów wynosi 777.
W wersecie tym występuje jeden czasownik - stworzył ( hebr. bārā ) zapisany spółgłoskami bet=2, resz=200, alef=1, daje w sumie wartość liczbową 203 ( 29 x 7 ). Pierwsze trzy słowa posiadają 14 liter ( 2 x 7 = 14 ), podobnie jak pozostałe cztery. Słowa występujące jako hebrajskie dopełnienia : haszszāmajim [ niebiosa ] i hā’ārec [ ziemia ] mają po siedem liter. Wartość pierwszej, środkowej i ostatniej wynosi 133 ( 19 x 7 ).
Wartość liczbowa pierwszych i ostatnich liter wszystkich słów jest równa zatem 1393 czyli ( 199 x 7 ). Wartość pierwszych i ostatnich liter pierwszego i ostatniego słowa z tego wersetu daje liczbę 497 ( 71 x 7 ), pierwszych i ostatnich liter każdego słowa między pierwszym i ostatnim - daje liczbę 896 ( 128 x 7 ), itd. W tym jednym tylko wersecie istnieje 30 różnych kombinacji liczby siedem, a wymieniono tu tylko cześć z nich. Prawdopodobieństwo, że jest to kwestia przypadku jest równa jednemu do trzydziestu trzech trylionów. Te zależności liczbowe i konfiguracje są o tyle zdumiewające, że powtarzają się w różnych księgach co wskazuje, że różni pisarze biblijni byli tylko narzędziami w spisywaniu tych ważnych informacji. Autorem jest sam Bóg.

______________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Sob 10:00, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:30, 16 Kwi 2016    Temat postu:

Nie koniec jednak na tym. Są jeszcze inne niesamowite zależności. Wjęzyku hebrajskim - przyjęte jest zapisywanie jedynie spółgłosek („liter żywych"). Każdemu słowu przeto odpowiada pewna liczba będąca sumą liczb przyporządkowanych poszczególnym literom. Jeśli zatem jakieś dwa ( bądź więcej ) słowa okazują się mieć tę samą wartość liczbową, to jest sygnał, że może istnieć między nimi związek na płaszczyźnie głębszej ( albo wyższej ) rzeczywistości, choćby ich sensy słownikowe nie miały ze sobą nic wspólnego.
Metoda ta służyła więc do ujawniania sensu Pisma ukrytego dla oczu profana ido ustalania ( czy może raczej: odkrywania ) związków pomiędzy rozmaitymi faktami, postaciami, zdarzeniami występującymi wPiśmie Świętym. Taki związek na przykład ( jeden znieprzeliczonego ich mnóstwa ) da się stwierdzić pomiędzy imieniem „Abraham" amiłosierdziem, gdyż odpowiednie słowa hebrajskie - אַבְרָהָם oraz רָ֫חַם - liczbowo są tożsame ( wartość 248 ). Imię Abraham - w zapisie spółgłoskowym : alef=1, bet=2, resz=200, he=5, mem=40, daje w sumie wartość liczbową 248. Taka samą wartość ma rdzeń רחם złożony ze spółgłosek : resz=200, ִhet=8, mem=40.

Innym przykładem może być imię Eliezer, które zapisane spółgłoską : alef=1, lamed=30, jod=10, ajin=70, zajin=7, resz=200 daje w sumie wartość 318 i tyluż było pomocników Abrahama ( 1 Moj. 15 : 2; 24 : 2, 4, 12-14, 56 ).

Szczególne jest słowo Sziloh שילה oraz Mesjasz משיח W każdym z tych słów mamy wartość liczbową po 345. Sziloh - to ten, do którego należy Królestwo czyli Mesjasz.
Kolejnych zależności można się dopatrzeć między czasownikiem jarad - zstąpić ירד a słowem ruaִh - duch רוּח ( wartość w obu słowach po 214 ). No i przede wszystkim tą samą wartość ma ישׁוע משִׁיח Jeszua Masziah ( 744 ) co świadectwo Jana, że jest Synem Bożym : ( 86 + 52 + 12 + 30 + 74 + 125 + 241 + 124 = 744 ) יוחנן אמר ענה עד כִּי זה בּן אלהים

Wszystko to jest potwierdzeniem, że Słowo Boże jest doskonałe, precyzyjne i odbija doskonałość Bożą. Same wartości liczbowe nie powinny być metodą ustalania jakie zależności miedzy słowami, frazami czy całymi wersetami zachodzą, gdyż byłoby to zbyt dowolne i uzależnione od interpretacji osoby to wykonującej, lecz mogą być potwierdzeniem ich w przypadku ich właściwego zestawienia, gdy kontekst na nie wyraźnie wskazuje.

____________________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Sob 10:01, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:17, 16 Kwi 2016    Temat postu:

Kolejną zdumiewającą cechą jest zjawisko układania się żywych liter hebrajskich w logiczne słowa a nawet zdania, gdy spółgłoski hebrajskie tworzące tekst biblijny zostaną rozmieszczone od siebie w jednakowej odległości. Zjawisko to ujawniające różne słowa mające istotne znaczenie zostało ułatwione do odczytania dzięki komputerowej metodzie umożliwiającej ELS ( Equidistant Letter Sequencing ) sekwencję równoległych liter. Zauważono, że jeśli tekst Tory zawierający 304 805 liter przedstawi się w postaci dwuwymiarowych tablic, ciągi równoległych liter odpowiadające powiązanym znaczeniowo słowom często pojawiają się blisko siebie. I choć metoda ta wzbudziła wiele kontrowersji ze względu na krytykę opartej na niej techniki stychomantycznej przepowiadania przyszłości popularyzowanej przez książki Michaela Drosnina, to jednak co najmniej w dwóch przypadkach metoda się sprawdziła. Chodzi o tekst Izajasza 53 : 8 - 10 oraz Psalm 22 : 1 - 19.
Oba teksty mówią o Mesjaszu, ale rozmieszczenie w jednakowej odległości spółgłosek ( co 20 liter ) pozwala odczytać po przekątnej imię Jeszua w tekście Iz. 53 : 8 - 10 oraz w Psalmie 22 : 1 - 19 począwszy od wersetu 7 ( co 11 liter ) po poziomej linii prostej. Pokazuje to, że Biblia jest unikalnym tekstem nie mającym sobie równego i że nawet najmniejsza litera alfabetu hebrajskiego jod przypominająca w zapisie przecinek ma swoje miejsce i znaczenie ( Mt. 5 : 18; Jana 10 : 35 b; 5 Moj. 13 : 1; Psalm 12 : 7 - 8; Przyp. 30 : 5 - 6; Ap. 22 : 18 - 19 ).

Pod spodem zamieszczam link do bardzo ciekawego wykładu, który ilustruje poruszony temat ( szczególnie od 5 : 30 minuty ) :
https://www.youtube.com/watch?v=oC5qf5I3sSI


Izajasz 53 : 1 - 12

[link widoczny dla zalogowanych]

_________________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Sob 10:02, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:25, 19 Kwi 2016    Temat postu:

Bardzo ciekawy wykład na temat dr Iwana Panina ( 1855 - 1942 ) - rosyjskiego matematyka żydowskiego pochodzenia, który choć był ateistą, badając Biblię w języku hebrajskim odkrył niesamowite zależności liczbowe w tekście i przekonał się sam, że Biblia ma Boskie pochodzenie, stając się osobą głęboko wierzącą[/b]. Od roku 1890 całkowicie poświęcił się badaniu tekstu biblijnego i pozostawił po sobie 43 000 stron rękopisu zawierających wyliczenia na ten temat. Odkrycia jego zostały przedstawione komisji Noblowskiej.

Film na temat jego odkryć poniżej :

https://www.youtube.com/watch?v=hyb2cVLUr-M

( wykład od 4 min, zasadniczo od 20 : 36 min ; na temat samego odkrycia Panina od 33 : 28 min. )

Panin próbował to samo robić z tekstem greckim, ale należy pamiętać, że manuskrypty greckie zawierają liczne błędy. Faktem jest jednak, że w genealogii Jezusa w Ewangelii Mateusza obojętnie czy pisanej w języku greckim czy hebrajskim występuje 56 imion męskich ( 7 x 8 ) oraz 14 imion żeńskich ( 7 x 2 ), a ponadto wszystkich pokoleń od Abrahama do Dawida było 14 ( 7 x 2 ), od Dawida do uprowadzenia do Babilonu pokoleń 14 ( 7 x 2 ) i od uprowadzenia od Babilonu do Chrystusa pokoleń 14 ( 7 x 2 ) - Mt.1 : 17.

Wszystkie zdania, akapity, fragmenty i księgi Biblii są skonstruowane jako dokładne wielokrotności liczby siedem. Liczba słów w tekście hebrajskim jak i greckim w każdym przypadku daje sumę będącą dokładną wielokrotnością liczby siedem. Co więcej, liczba słów każdej księgi daje wielokrotności siódemki. Ponadto każda księga zawiera słowa będące wielokrotnością liczby siedem.

Liczba siedem wpisana jest nie tylko w tekst biblijny. Można ją zauważyć wpisaną w dzieło stworzenia
. Mamy np. siedem kolorów tęczy, siedem kontynentów, siedem stref klimatycznych, siedem podstawowych dźwięków gamy ( c, d, e, f, g, a,h ) powtarzanych w każdej oktawie, siedem skali głosu ( bas, baryton, tenor, alt, kontralt, mezzosopran i sopran ), siedem rodzajów zbóż, siedem otworów w głowie człowieka, siedem kostnych elementów ręki, siedem kręgów szyjnych, siedem włókien komór serca, co siedem lat pełna wymiany składników ciała, siedem dni tygodnia.
Siódemkę widać też w budowie zwierząt i roślin, w różnych zależnościach arytmetycznych, w fizyce i chemii, a nawet w budowie minerałów. W ten sposób Bóg niejako wycisnął swój podpis w swym własnym dziele.

______________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Wto 9:26, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:46, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Bezdyskusyjną cechą wskazującą na Boskie pochodzenie Biblii jest zawarty w niej kodeks etyki o wartościach, które przewyższają wszelkie inne kodeksy tego typu na świecie. Żaden inny kodeks etyki mu nie dorównuje. Esencją jego jest nauka Chrystusa wyrażająca się w miłości do Boga nade wszystko i w miłości do bliźnich jak do siebie samego - Mt. 22 : 37 - 40. Jezus akcentuje w tym jeszcze nowy wymiar czyli bezinteresowność oraz poświęcenie zwłaszcza wobec własnych współbraci w wierze ( Mt. 6 : 3; Jana 13 : 34 ). Nauka Jezusa porywa serce. Streszczeniem wszystkich nakazów Prawa jest miłość. Inaczej mówiąc na miłości zawieszone są wszystkie Przykazania - Mt. 22 : 40; Rzym. 13 : 10. Miłość jest istotą ewangelicznego przesłania i w ogóle całej Biblii. Najdoskonalszym wyrazem tej miłości było posłanie przez Boga własnego Syna, by stał się okupem za grzesznych ludzi - Jana 3 : 16 - 17; 1 Jana 4 : 10 - 11; Rzym.5 : 6 - 8. Wyrazem ludzkiej miłości do Boga jest przestrzeganie Jego Przykazań ( 1 Jana 1 Jana 5 : 3 ), dążenie do prawości i świętości we wszelkim postępowaniu ( 1 Piotra 1 : 15 - 16 ). Aby sprawdzić to postępowanie czy odpowiada miernikom biblijnym istnieje niezbędna potrzeba badania Słowa Bożego i wprowadzania w czyn wszystkiego co można się z niego dowiedzieć ( 2 Tym. 3 : 16 - 17; Jak.2 : 22 - 25: Mt 7. 24 - 27 ).
Dzięki temu wiadomo jak brzmią dokładnie Przykazania Boże obowiązujące wszystkich szczerych ludzi, którzy chcą być zbawieni. Przykazania te od czasów najdawniejszych zabezpieczały dobro ludzi i chroniły przed nieszczęściami. Fundament stanowił Dekalog czyli dziesięć Przykazań Bożych wypisanych na dwóch tablicach kamiennych nie ręką ludzką ( 5 Moj. 4 : 13; 2 Moj. 31 : 18; 5 Moj. 9 : 10 ). Świadczyło to o wyjątkowości tego Prawa dzielącego się na obowiązki względem Boga i względem bliźniego. Zatwierdzone przez podpis imienny Stwórcy nie pozostawiały cienia wątpliwości komu za to wszystko należy się cześć i chwała. Przykazania stanowiące miernik etyczny najwyższego poziomu wskazały ludziom jak mają postępować i czego unikać, aby mogli żyć w harmonii z Nim oraz z resztą ludzi. Tylko takie postępowanie zapewniało szczęście i błogosławieństwo. Żaden inny kodeks stworzony wśród pozostałych narodów nie dorównywał Dziesięciorgu Przykazaniom jako że ten mógł być stosowany z powodzeniem przez wszystkich ludzi. Nie były to Przykazania dla wybranych lub dla elity, lecz dla wszystkich. Przykazania uczyły szacunku do Boga, właściwego zwracania się do Niego i oddawania Mu czci, poszanowania porządku ustalonego przez Boga, poszanowania własnych rodziców, poszanowania życia, małżeństwa, rodziny, mienia bliźniego, zwracały uwagę na prawdomówność i właściwy stosunek do osób i rzeczy nie należących do danej osoby. Żadne ludzkie relacje sprawiedliwości z Bogiem i społeczeństwem nie mogłyby zaistnieć bez przestrzegania tego Prawa, a żaden kodeks prawny nie był w pełni zdolny objąć tych wszystkich relacji. Co więcej choć prawo to ma charakter ponadczasowy i jest też wpisane w rodzaj ludzki - o czym świadczy najlepiej sumienie ludzkie niezależne od szerokości geograficznej i czasu historycznego - nie zostało poza Dekalogiem nigdzie skompilowane i skodyfikowane. Wszelkie dalsze prawa spisane w zwojach uzupełniały szczegółowo Dekalog . Dotyczyło to, świętości ( 3 Moj. 19 : 2; 22 : 3 ) i kapłaństwa ( 4 Moj. 3 : 5 - 10; 5 Moj 33 : 10; 3 Moj. 1 : 1 - 7 : 38 ) oraz (względnego) oczyszczania pod każdym niemal względem ( 3 Moj. 16 : 1 - 22 : 33; 3 Moj. 13 : 1 - 15 : 33 ).
Prawa Mojżesza nie były spiskiem kapłanów w celu wykorzystywania i tyranizowania ludu, ponieważ Lewici nie otrzymali ani bogactwa, ani władzy w Izraelu. Nie posiadali oni dziedzictwa w ziemi jak pozostałe dwanaście pokoleń Izraela.

Prawa społeczne spisane w zwojach przez Mojżesza ( 5 Moj. 31 : 24 - 26 ) znacznie przewyższają jakiekolwiek prawa najbardziej rozwiniętych ówczesnych państw z tamtego okresu. Chroniły one ludzi, tak by nikt nie stał się biednym, przywracały utraconą własności, a przede wszystkim odzyskanie wolności przez wszystkich, którzy dostali się do niewoli w okresie krótszym niż sześć lat oraz znosiły wszelkie długi co 50 lat, w okresie t.zw. jubileuszu ( 3 Moj. 25 : 9, 13 - 23, 27- 30 ).
Izraelitom nie wolno było brać odsetek od pożyczek ( 2 Moj. 22 : 25 ), mieli mieść ulgę zubożałym rodakom, a także obcym i przychodniom ( 3 Moj. 25 : 35 ), a w trakcie podziału ziemi mieli przestrzegać bezstronności ( 4 Moj. 26 : 53 - 56 ). Te same prawa społeczne dotyczyły Izraelitów, jak i przychodniów ( 2 Moj. 12 : 49 ), tak że nie byli oni źle traktowani ( 3 Moj. 19 : 33, 34 ). Prawo nakładało obowiązek pomagania w trudnościach nawet wrogom ( 2 Moj. 23 : 4, 5 ). Domagało się okazywania miłosierdzia zwierzętom ( 5 Moj. 25 : 4 ), i humanitarnego ich traktowania ( 5 Moj. 22 : 10 ), a także uznania ich prawa do odpoczynku ( 2 Moj. 20 : 10; 23 : 12 ). Chroniło przed uciskaniem wdowy i sieroty ( 2 Moj. 22 : 21 - 24 ; 5 Moj. 24 : 14, 15 ). Zabraniało także stosowania wobec sługi przemocy fizycznej ( 2 Moj. 21 : 26, 27 ), której użycie czyniło go wolnym. Nie wolno było przetrzymywać Izraelitę jako niewolnik wbrew jego woli dłużej niż 6 lat ( 2 Moj. 21:1-6 ).
Prawa te regulowały zawarcie małżeństwa ( 2 Moj. 22 : 17 ), zwalniały nowożeńca ze służby wojskowej na rok ( 5 Moj. 24 : 5 ), wymagały, by małżeństwa nie były zawierane w zakazanej bliskości pokrewieństwa ( 3 Moj. 18 : 6 - 18 ), żądały, by każda córka otrzymująca dziedzictwo wychodziła za mąż w ramach tego samego pokolenia dzięki czemu nie była możliwość uszczuplenia jego dziedzictwa ( 4 Moj. 36 : 8 ). Prawo nakładało też na rodziców obowiązek zadbania o wychowanie i kształcenie swoich dzieci ( 5 Moj. 4 : 9, 10; 6 : 7, 21 - 24; 11 : 18 - 21; 32 : 46 ). Dzieci miały szanować i być posłuszne rodzicom ( 3 Moj. 19 : 3 ). Prawo Mojżeszowe nakazywało szacunek dla osób starszych ( 3 Moj. 19 : 14, 32 ). Zakazane było ubliżanie władcom ( 2 Moj. 22 : 28 ); oni zaś mieli być sprawiedliwi i bezstronni ( 2 Moj. 23 : 3, 6; 3 Moj. 19 : 15; 5 Moj. 1 :16, 17; 16 : 18 - 20; 25 : 1 ). Tak więc społeczne prawa Mojżesza o tysiące lat wyprzedziły prawa innych narodów, potwierdzając w ten sposób Boskie pochodzenie Biblii.

Prawo karne Mojżesza oparte były na zasadzie bezwzględnej sprawiedliwości i dlatego pozostaje w harmonii z Boską sprawiedliwością : życie za życie, oko za oko ,itd. ( 2 Moj. 21 : 23 - 25 ). Kara śmierci groziła za wiele przestępstw, a powodem tego był fakt, że Izrael znajdował się na próbie do życia, mając do wyboru życie za posłuszeństwo lub śmierć za nieposłuszeństwo. Kara śmierci była za najpoważniejsze grzechy dla tych, którzy pogwałcili przymierze, szczególnie za łamanie Dziesięciu Przykazań oraz tego wszystkiego co było jednoznacznie potępione i zabronione. Dowodzi to jednocześnie, że prawa Izraela były oparte na innych zasadach niż prawa wszystkich pozostałych narodów. Oto przestępstwa, za które groziła śmierć: morderstwo ( 3 Moj. 24 : 17; 4 Moj. 35 : 16 - 24 ), cudzołóstwo ( 5 Moj. 22 : 24 ), sodomizm ( 2 Moj. 22 : 19 ), homoseksualizm ( 3 Moj. 18 : 22 ), gwałt ( 5 Moj. 22 : 25), uprowadzenie ( 2 Moj. 21 : 16 ), uprawianie nierządu przez córkę kapłana ( 3 Moj. 21 : 9 ), magia (2 Moj. 22:18), składanie ofiar z ludzi ( 3 Moj. 20 : 2 - 5 ), uderzenie lub przeklinanie rodziców ( 2 Moj. 21:15,17 ), całkowite nieposłuszeństwo wobec Boga i rodziców ( 5 Moj. 21 : 18 - 21 ), bluźnierstwo ( 3 Moj. 24 : 11- 14, 16, 23), bezczeszczenie szabatu ( 4 Moj. 15 : 32 - 36 ), fałszywe prorokowanie, namawianie do kultu obcych bóstw ( 5 Moj. 13 : 1 - 10 ), składanie im ofiar ( 2 Moj. 22 : 20 ) oraz odrzucenie decyzji sądu ( 5 Moj. 17 : 12 ). Metodą wymierzania kary śmierci z reguły było ukamienowanie ( 3 Moj. 20 : 2, 27; 5 Moj. 13 : 10 ), a najwyższą karą było zhańbienie trupa przez powieszenie go na drzewie ( 5 Moj. 21 : 22, 23 ). Spalenie było metodą wykonania wyroku tylko w przypadku córki kapłana, która stała się nierządnicą, a także w przypadku czarownicy ( 3 Moj. 21 : 9 ). Ten rodzaj obrzydliwości miał być szczególnie napiętnowany.
Mniejsze przestępstwa, takie jak szkodzenie czyjemuś dobremu imieniu, były karane chłostą, ale nie dozwalano więcej niż na 40 uderzeń, i to w pozycji leżącej, łagodzącej karę ( 5 Moj. 22 : 18; 25 : 2, 3 ). Tymczasem np. według kodeksu Hammurabiego słynącego z surowości, aż 25 razy przewidziano karę śmierci. Kara ta często była wykonywana w sposób nadzwyczaj okrutny np.: przez spalenie żywcem, utopienie, uduszenie, wbicie na pal. Egzekucja była najczęściej w przypadkach kradzieży i podobnych do niej przestępstw. Śmiercią karane było także porwanie dziecka, przywłaszczenie sobie czyjegoś niewolnika, za nie udowodnienie oskarżenia o morderstwo i czary, fałszywe zeznanie w sprawie gardłowej i fałszywe oskarżenie o kradzież i inne. Surowość prawa wynikała między innymi też z faktu stosowania prawa odwetu. Sankcje pozwalały utrzymać w posłuszeństwie poddanych tego wielkiego państwa, nie chodziło więc jedynie o wymierzenie sprawiedliwości.

Kolejny dział - to prawa rolnicze Mojżesza, które znacznie wyprzedziły najnowsze odkrycia nauki. Ujawniają one nadludzką mądrość jak na tamte czasy. Odpoczynek ziemi czyli pozostawienie jej odłogiem co 7 i co 50 lat był bardzo korzystny dla gleby, ponieważ powstrzymywał jej jałowienie i umożliwiał uzyskiwanie większej ilości azotu wzbogacającego glebę - ( 2 Moj. 23 : 10, 11; 3 Moj. 25 : 2 - 11 ). Prawo zakazywało siania jednocześnie dwóch rodzajów nasienia ( 3 Moj. 19 : 19; 5 Moj. 22 : 9 ). Dopiero niedawno odkryto, iż jest to szkodliwe dla gleby, gdyż narusza równowagę pierwiastków gleby i nie daje odpowiedniej proporcji różnych pierwiastków w plonach, zubażając w ten sposób pożywienie, a także szkodząc glebie. Poza tym zakłóca to również odpowiednią rotację płodów. Dopiero niedawno uznała to za dobre agrotechnika. Zabronione było tworzenie krzyżówek, ponieważ było to szkodliwe pod każdym względem ( 3 Moj. 19 : 19 ). Aktualnie naukowcy coraz częściej zwracają uwagę na szkodliwość GMO. Tymczasem Prawo spisane przez Mojżesza mówiło o tym prawie 3500 late temu. Przepisy dotyczyły także mieszania lnu i wełny w noszonej odzieży, co chroniło przed dyskomfortem, ale i miało praktyczne znaczenie w przypadku wystąpienia np.trądu, gdyż len można było wygotować, a wełnę nie. Dobroczynne było prawo zezwalające podróżnikowi zaspokoić głód płodami z pól innych Izraelitów, lecz nie zezwalające mu zabierać niczego ze sobą, ani ścinać kłosy sierpem ( 5 Moj. 23 : 25 - 26 ). Wyrazem dobroczynności było, że nie wszystkie płody rolne miały być zbierane przez właściciela, dzięki czemu pozostawione były na polu zapomniane snopki, które biedni i przychodnie mogli zbierać i korzystać z nich ( 3 Moj. 19 : 9, 10; 5 Moj. 24 : 19 - 21 ). Prawo chroniło przed ewentualnymi stratami ( 2 Moj. 22 : 5 - 6 ). Był nawet zakaz spożywania owoców z drzew przed czwartym i piątym rokiem po ich posadzeniu ( 3 Moj. 19 : 23 - 25 ), ponieważ takie wczesne owoce w mniejszym lub większym stopniu są niezdrowe, co potwierdzone zostało współcześnie dzięki badaniom . Rolnicze prawa spisane przez Mojżesza ujawniają nadludzką wiedzę jak na tamte czasy.

Prawo sanitarne Mojżeszowe zawiera liczne wskazówki higieniczne chroniące zdrowie. Zaleca szybkie usuwanie odchodów, śmieci, padliny, szybkie grzebanie zwłok oraz uniemożliwia trędowatym kontakt ze zdrowymi. Nawet szaty jakie Prawo zalecało kapłanom, sprzyjały higienie. Sandały z pewnością były zdrowsze dla stóp niż buty. Czyste miały być ich ubrania, których częste pranie było wręcz obowiązkiem ( 2 Moj. 19 : 10 - 14; 3 Moj. 16 : 26, 28 ). Wiele przepisów na temat czystości osobistej, pościeli, odzieży i seksu zawiera 3 Moj. 15 : 1 - 33. Higiena seksualna ujęta w Prawie Mojżeszowym powstrzymywała powstawanie chorób wenerycznych i sprzyjała wydawaniu na świat zdrowych dzieci. Również porządek tygodnia i układ szabatów był ochroną przed dolegliwościami powstającymi wskutek przepracowania takimi jak nerwica, wyczerpanie nerwowe czy niska żywotność. Przepisy dotyczące mycia rąk przed jedzeniem, mycia ciała - po kontakcie z umarłymi lub śmieciami, odpadami, padliną czy też jakąkolwiek inną ceremonialną nieczystością ( 3 Moj. 12 : 1 - 8 ) zapobiegały powstaniu chorób i epidemii. Prawa dotyczące higieny życia obozowego dotyczyły także miast ( 5 Moj. 28 : 3 - 16 ), gdzie według prawa Mojżeszowego zwracano uwagę na higienę publiczną i prywatną. Pozbywano się nieczystości wyłącznie poza obozem - 5 Moj. 23 : 12 - 14; 3 Moj. 8 : 17; 16 : 26, 27. Przepisy prawa dotyczące trądu ( 3 Moj. 13: 1 - 14 : 57 ) dowodzą, że współczesne metody dezynfekcja, kwarantanny i zniszczenie tego co zakażone były znane w czasach Mojżesza czyli prawie 3500 lat wcześniej przed nami. Wszystkie te zasady, jakie wówczas zostały podane, dopiero niedawno zostały odkryte przez naukę i potwierdzono ich wartość. Tak więc przez Mojżesza Bóg zalecał stosowanie zasad higieny na długo przed rozpoznaniem zarazków jako nosicieli chorób. I to również dowodzi, że Biblia jest Boskim objawieniem.

W końcu też i dietetyczne prawa są dowodem, że stanowią one część Boskiego objawienia. Mają one pewne stopniowanie widoczne w historii rodzaju ludzkiego, gdyż inne prawa dietetyki obowiązywały w Edenie, inne poza Edenem do czasu potopu, a inne po potopie zwłaszcza od czasów Nemroda. Ale nawet wtedy, gdy ludzie zaczęli jeść mięso, które nie było przewidziane przez Boga jako pokarm dla ludzi ( 1 Moj. 1 : 29 ) nie zostali pozbawieni kierownictwa Bożego. Dzisiaj wiadomo dzięki nauce medycznej zwanej dietetyką, że układ pokarmowy człowieka ma wszystkie cechy roślinożercy, a jego dłonie i ręce przystosowane są do zrywania i chwytania owoców. Taki też był pokarm dla człowieka na samym początku. Gdy został wypędzony z Raju za nieposłuszeństwo, miał do dyspozycji wszelką roślinę nadającą się do spożycia. Nie były to wprawdzie warunki rajskie i człowiek musiał się borykać z różnymi trudnościami, ale pokarm przeznaczony dla niego ( hebr. eseb hassāḏe' ) był całkiem dobry ( 1 Moj. 3 : 18 ). Dzisiaj dietetyka pokarm witariański określa jako zdrowszy i wręcz leczniczy niemal na każdą chorobę i dolegliwość. Stworzone przez Boga rośliny, zioła i owoce - dostarczają człowiekowi wszystkie niezbędne składniki dla jego organizmu - co wskazuje jednoznacznie, że zostało to wszystko mądrze zaprojektowane przez samego Stwórcę dla dobra człowieka. Ale niestety człowiek nie potrafił tego docenić. Wprowadzona przez człowieka dysharmonia w otaczającym go świecie objęła również jego samego ( 1 Moj. 3 : 17 ). Dzisiaj dzięki dietetyce wiadomo, że bezmyślne gotowanie i smażenie zabija niemal wszystkie wartościowe składniki istniejące w warzywach czy owocach. W ten sposób człowiek zaczął dostarczać organizmowi puste kalorie, co potęgowało wzmagające się uczucie głodu i sprzyjało osłabieniu układu immunologicznego, co z kolei powodowało pojawienie się chorób i różnych dolegliwości. Również długość życia ludzkiego niebywale się skróciła ( 1 Moj.5 : 1 - 32 ) co widać szczególnie po potopie. Zwłaszcza od czasów Nemroda człowiek zaczął bezmyślnie zabijać zwierzęta i odżywiać się mięsem, co powodowało dalszą degenerację. Niemal powszechnie ludzie przyjęli ten niekorzystny dla nich nowy styl życia. Ale nawet wtedy Bóg nie przestał informować człowieka co jest dla niego zabójcze. Jeszcze przed potopem ludzie znali podział na zwierzęta czyste i nieczyste. Dzisiaj ekologia i zoologia dostarcza informacji o roli zwierząt nieczystych w oczyszczaniu środowiska. Mięso takich zwierząt jest wręcz trujące dla człowieka. Dzięki Bogu i za Jego wskazaniem Mojżesz zabronił Izraelitom spożywania pewnych rodzajów owadów, ptactwa, ryb i zwierząt wodnych jako nieczystych - ( 3 Moj.11 : 1, 4 - 8, 10 - 20, 23 - 24, 26 - 31, 41 - 47 ; 5 Moj. 14 : 3 - 5, 7 - 8, 10, 12 - 19 ). Pozostałe zwierzęta określone jako czyste mogły posłużyć Izraelitom za pokarm. Dopiero współcześnie przy pomocy analizy biochemicznej, odkryto, że nieczysta żywność nazwana tak przez Mojżesza zawiera pewne składniki szkodliwe dla ludzkiego organizmu. Wyraźnie zakazane było też spożywanie tłuszczu zwierzęcego ( 3 Moj. 7 : 23 ), krwi ( 3 Moj. 7 : 26 - 27; 17 : 10 ) oraz padliny ( 3 Moj.17 : 15 ). Naukowe badania potwierdzają słuszność tego zakazu, jako że tłuszcz zwierzęcy zawiera szkodliwy dla człowieka cholesterol oraz toksyny przemiany materii, a obecnie także hormony i antybiotyki podawane zwierzętom tucznym, co przyczynia się do chorób nowotworowych. Tłuszcze zwierzęce należą do nasyconych, które odpowiadają za wzrost poziomu niebezpiecznego dla zdrowia cholesterolu LDL. Szczególnie niebezpieczny jest tłuszcz pochodzenia wieprzowego. W wieprzowinie tłuszcz odkłada się wewnątrz komórek w większych ilościach, niż w innych gatunkach mięsa, co powoduje otyłość i zaburzenia w przemianie materii u konsumentów wieprzowiny. Spożywanie krwi może powodować reakcję układu odpornościowego, gdyż do organizmu konsumenta przedostają się obce przeciwciała, może też dojść do biegunki, zaburzeń świadomości, a nawet zasłabnięć. Prowadzi to też do przedawkowania żelaza, a jego nadmiar powoduje bóle stawów, zmiany hormonalne i depresję. Spożywanie zaś padliny prowadzi do zanieczyszczenia organizmu i poważnego zatrucia. Zarówno spożywanie tłuszczu zwierzęcego ( zwłaszcza pochodzącego z uboju ), krwi oraz padliny jest szkodliwe dla zdrowia co potwierdza dzisiejsza nauka.
Można oczywiście podać wiele innych, znanych człowiekowi faktów dopiero od niedawna odkrytych przez naukę, które swoją obecnością w prawach Mojżesza prawie o 3500 lat wcześniej, dowodzą, że wszystkie te prawa pochodziły od Boga dzięki czemu człowiek je przestrzegając mógł funkcjonować prawidłowo i cieszyć się wyśmienitym zdrowiem - ( 2 Moj. 15 : 26 ).
Tak więc te dietetyczne prawa, przy braku biochemicznej, ekologicznej i dietetycznej wiedzy ówczesnego człowieka, wskazują, że musiały pochodzić od Boga, co dowodzi, iż są one Boskim objawieniem.

Cały ten niezwykły kodeks prawny jest jedyny w swoim rodzaju. Żaden inny naród poza Izraelem nie mógł się poszczycić tak mądrymi Prawami w skodyfikowanej formie - Neh. 9 : 13 - 14; Ps. 147 : 19 - 20. To wszystko dowodzi, że cała Biblia jest Słowem Bożym ( 2 Tym. 3 : 16 - 17 ). Słusznie napisał Mojżesz : " doskonałe jest dzieło Jego " - 5 Moj. 32 : 4.

_______________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Pią 10:22, 22 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Pismo Święte Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin